Marco Monzani - EFCAP 2018 | Committeee Member

Prof. Marco Monzani

Giurista e criminologo iscritto alla Società Italiana di Criminologia (SIC).

Docente di Criminologia presso il Dipartimento di Psicologia dello sviluppo e della socializzazione dell’Università degli Studi di Padova.

Direttore del Centro Universitario di Studi e Ricerche in Scienze Criminologiche e Vittimologia (SCRIVI) presso l’Università IUSVE di Venezia.

Professore di Psicologia Giuridica, di Psicologia investigativa, di Vittimologia, di Criminologia e di Deontologia e legislazione presso il Dipartimento di Psicologia dell’Università IUSVE di Venezia.

Direttore del master universitario interdisciplinare di I livello in Criminologia, Psicologia investigativa e Psicopedagogia forense presso l’Università IUSVE di Venezia.


Jurist and criminologist enrolled in Italian Society of Criminology (SIC).

Professor of Criminology at the Department of Psychology of Development and Socialization of the University of Padua.

Director of the University Center of Studies and Research in Criminological and Victimology Sciences (SCRIVI) at the IUSVE University of Venice.

Professor of Forensic Psychology, Investigative Psychology, Victimology, Criminology and Deontology and legislation at the Department of Psychology of the IUSVE University of Venice.

Director of the interdisciplinary First-level Professional Master’s Programme in Criminology, Investigative Psychology and Forensic Psychopedagogy at the IUSVE University of Venice.